پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
یكشنبه ٩ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۹۹ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۱۳۰۸ مورد

دوشنبه ٤ تیر ١٣٩٧ ساعت ١٣:١٠ ب.ظ   ( بازدید : 331 نفر )

بیماری صبحگاهی یا تهوع یکی از مشکلات سه ماهه اول بارداری است که ناشی از تغییرات هورمونی در بدن مادر می باشد.

به گزارش وب دا مسئول مادران مرکز بهداشت بجنورد اظهار کرد:این مشکل در سه ماهه دوم کاهش می یابد اما در برخی مادران تا پایان بارداری ادامه دارد.

"مریم کربلایی" عنوان کرد : خانم های بارداری که رژیم غذایی مطلوب داشته باشند و مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه B را مصرف کنند کمتر دچار تهوع می شوند.

به گفته وی عوامل روانی،هیجانات،خالی بودن معده،یبوست و استرس باعث تشدید این مشکل می گردد.

وی افزود:ویتامین های B6 ،B12،B2 برای درمان تهوع مناسب هستند و نان،برنج،حبوبات،مغزها،تخم مرغ،گوشت بدون چربی،مرغ،ماهی ،سبزی های برگ سبز،شیر و ماهی از منابع غذایی این ویتامین ها هستند.

وی به راه های کاهش تهوع اشاره و اظهار کرد: کاهش حجم غذایی و افزایش دفعات تغذیه ،خودداری از مصرف غذاهای سرخ کرده،تند یا شیرین،پر چرب و پر ادویه،مصرف کربو هیدرات های پیچیده مانند نان برشته،بیسکوئیت نمکی ،نان خشک یا نان سوخاری و مصرف میان وعده های پر پروتئین می تواند به کاهش تهوع در این دوره کمک کند.

وی افزود: پرهیز از قرار گرفتن در معرض بوهای نامطبوع،استفاده نکردن از مایعات و غذاهای آبکی در هنگام تهوع،غذا خوردن به آرامی و نشستن بعد از صرف غذا برای چند لحظه بدون خم شدن،عدم استفاده از مایعات یک ساعت قبل و یک ساعت بعد غذا،استفاده از غذاهای خشک و کم آب مانند تخم مرغ،پنیر، سیب زمینی و ... نیز از راه هایی هستند که به کاهش تهوع کمک می کند.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.